Czym są filtry i bany Google?
Filtry Google to kara nakładana na portale internetowe, które łamią opracowane przez Google wymogi dla webmasterów. Spotkać możemy się z dwoma rodzajami filtrów – z filtrami ręcznymi albo algorytmicznymi. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.
Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?
Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Przeważnie spadają w wynikach wyszukiwania. Czasami strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień zupełnie są usuwane z ich wyników. Za drobne “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Czasami zdarza się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Surowo karany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie odmiennych stron dla użytkowników i robotów sieciowych.
Niezawodnym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest pamiętanie o zasadach, opracowanych przez Google.