Czym są bany i filtry od Google

Posiadanie rozpoznawalnej witryny internetowej wymaga jej efektywnego pozycjonowania w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla internautów i miała stałą rangę. Niekiedy jednak nasze działania wywołują złamanie norm profesjonalnej optymalizacji i na portal mogą zostać założone przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, jak się zachować w takiej sytuacji.

Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?

Ban od Google to najgorszy wymiar sankcji, któremu może ulec witryna www. Jest to całkowite zlikwidowanie jej z rezultatów przeglądarki Google, co tak naprawdę realnie utrudnia funkcjonowanie firmy. Zwróćmy uwagę na to, że gros odbiorców używa Google, więc po usunięciu witryny ilość naszych gości gwałtownie się obniży. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwarki, co również negatywnie wpływa na klikalność witryny. Wyróżniamy ustawiane bezpośrednio przez ekipę Google filtry ręczne, a także wywoływane samoczynnie przez specjalistyczne oprogramowanie filtry algorytmiczne.

Czy można zlikwidować bany i filtry Google?

Nie zapominajmy, że bany i filtry Google narzucane są np. za używanie nadmiernej liczby linków promujących naszą stronę internetową lub generowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Żeby wyeliminować ban od Google musimy wcześniej zweryfikować jego powód. Pamiętajmy, żeby przekazać to specjalistycznej firmie SEO, która w kilka miesięcy upora się z filtrem. Procedura może jednak przeciągać się aż 6 miesięcy, należy więc uzbroić się w cierpliwość.