Ściąganie filtra Google – jak zacząć?

Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Wszystkie czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Czym jest filtr Google

Zanim zaczniemy działać należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te ułatwią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Kiedy należy usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. W czasie trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uderzyć w finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.