Na seo4.net/audyt-stron-internetowych/ zamówisz audyt sklepu.
Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola firmy, spółki lub przedsiębiorstwa pod kątem licznych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również oszacowanie perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, szybkość wczytywania się witryny, kod strony, hierarchię nagłówków i wiele innych elementów. Nie licząc samego wykazania błędów i uchybień, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się również wskazówki odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę www pod kątem zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, użyteczności, jak również bezbłędności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, by wskazała ona wszelkie błędy na stronie oraz – co istotne – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.
Darmowy audyt SEO nie wykryje wszystkich błędów na stronie
Online można znaleźć sporo narzędzi i stron, za pomocą których ekspresowo i za darmo przeprowadza się audyt SEO witryny. Pozytywy takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Minusy? Co niemiara. Darmowe narzędzia bądź też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już znajdą jakieś nieprawidłowości na stronie, to zapewne nie wszystkie. Dużo problemów (m.in. w kodzie) wychwycić można jedynie w czasie analizy wykonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie algorytm.
Na audyt SEO realizowany przez agencję należy poczekać na ogół od kilku dni do mniej więcej 30 dni. Termin na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich newralgicznych błędów obecnych w witrynie. Jeżeli strona była uruchomiona na ogólnodostępnym szablonie albo na platformie typu Shoper czy Magento, to błędów do naprawienia może być cała masa. Jeśli witryna wolno się ładuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na istotne dla klienta słowa kluczowe, to również są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim rozwiązaniem.
Jakie niedociągnięcia pokazuje SEO audyt?
Dobrze przeprowadzony audyt SEO może odkryć masę błędów witryny, najczęściej:
- powolne wczytywanie się strony w wersji desktopowej oraz mobilnej,
- błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępnością witryny dla robotów,
- powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- słaba jakość treści na stronie,
- jakość kodu witryny,
- rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
- brak albo niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]