Oferta private blog network w rozsądnej cenie. Przekonaj się co dla Was mamy.
Żeby odbiorca zauważył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale też zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe fachowe i użyteczne dla odbiorcy informacje. Ale nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.
PBN – proste zdobywanie dużej liczby zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, bowiem są tworzone a potem kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez firmę SEO albo dużą agencję marketingową), który dba o jakość dostępnych tam artykułów. PBNy są często wykorzystywane jako część złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest to, że ich stworzenie to spory koszt, a potem należy poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem
Prywatne sieci serwisów doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej telefon czy adres e-mail, pełna nazwa i adres. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym rejestrze firm czy artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.
Kolejna efektywna metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja ciekawych artykułów z dodaniem linku do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej przydatność oryginalnego artykułu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych rozumieją jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, godne uwagi informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z medycyną, doradztwem finansowym oraz bieżącymi wydarzeniami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO