Jakie są cechy dobrej firmy SEO? Poznaj opinie specjalisty

Jeśli masz swoje przedsiębiorstwo i uruchamiasz dla niego stronę www, z pewnością z czasem myślisz nad tym, jakie działania podjąć, by wyświetlała się ona jak najwyżej w rezultatach wyszukiwania. To oczywiste wszak, że w dzisiejszych czasach widoczność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, ponieważ to właśnie stąd znaczna cześć klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak wobec tego znaleźć rzetelną firmę SEO? Zalecamy wsłuchać się w sugestie profesjonalistów, a najlepiej samego Google.

Jak znaleźć dobrą agencję SEO? Google nakręciło o tym kurs

Nie da się ukryć, że cały sektor usług SEO, czyli działań skupiających się na optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, zaistniała i nieustająco rozkwita właściwie tylko za sprawą Google. Pomimo obecności innych alternatyw, jak przykładowo Yandex, Yahoo czy też Baidu, w dalszym ciągu kluczowe są pozycje uzyskane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto pragnie zaistnieć w internecie, powinien zapracować na swoje miejsce w top 10 w Google. W przypadku branż, gdzie występuje mocna konkurencja, z reguły nie jest to możliwe bez konsultacji ze specjalistami z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc osobom, dla których idea optymalizacji stron jest nowością, i opublikowało krótki film o tym, jak rozpoznać rzetelną firmę SEO.

Cechy solidnej agencji SEO zdaniem Google

Pracownica Google z przeszło dziesięcioletnim stażem w prosty sposób tłumaczy, jak poznać dobrą agencję SEO, wymieniając wśród głównych cech między innymi:

  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od poznania, w jaki sposób klient prowadzi swój biznes, jakie są cele jego firmy oraz kto jest jego najsilniejszą konkurencją,
  • umiejętność oceny budżetu i czasu potrzebnego do zakończenia planowanych działań,
  • zagwarantowanie stronie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • nieustanny monitoring stanu strony oraz okresową analizę jej statystyk,
  • udzielenie witrynie wsparcia technicznego i praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie zdobywanie pozycji w wynikach wyszukiwania na pojedyncze frazy.

Pracownica Google podkreśla również, że dobra agencja SEO w żadnym razie nie obieca rewelacyjnych wyników z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony www jest procedurą długotrwałym, często dającą większe rezultaty dopiero po paru miesiącach pracy.