Jeżeli chcesz zamówić pozycjonowanie, wejdź na seo4.net/pozycjonowanie-stron/
Znamy 3 kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przede wszystkim:
– dzielnicę (np. “sklep rowerowy Śródmieście”)
– miasto (“fizjoterapeuta Kraków”)
– państwo (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do odbiorców mieszkających w tym samym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania również wówczas, gdy firma ma mały budżet na promocję i nie ma możliwości walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon
Następny typ pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest także to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie Nike Star Runner białe sklep online,
– golarka Philips MG5720/15 szara,
– telefon Huawei P20 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Światowe Dni Młodzieży lub Dzień Kobiet. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Najczęściej trzeba zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny internetowej.
Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]